Markedsfør din B2B virksomhed via LinkedIn
Har du en B2B virksomhed som du gerne vil have ud over stepperne med den rigtige markedsføring? Der er i dag mange muligheder med online markedsføring herunder annoncering på Sociale medier. Som B2B virksomhed bør du især overveje LinkedIn til din markedsføring, som du kan læse mere om her.
Gode muligheder for B2B virksomheder på LinkedIn
I dag er det som virksomhed vigtigt at være synlig og til stede online, for at skaffe nye kunder til din virksomhed. Mere og mere foregår online, og derfor er det vigtigt at din virksomhed også er at finde på de forskellige online platforme.
Alt efter hvilken virksomhed du har, er det forskelligt hvilken markedsføring der er god til din virksomhed. I den her artikel vil vi fokusere på at annoncere som B2B virksomhed på LinkedIn.
For at være til stede online, er det nemlig vigtigt at være til stede på de sociale medier, herunder LinkedIn og Facebook.
Når du, som B2B virksomhed, gerne vil ramme andre virksomheder bør du fokusere på LinkedIn da de fleste bruger LinkedIn i forbindelse med arbejde, hvor Facebook mere hører fritiden til.
På LinkedIn har du både mulighed for at lave organiske opslag samt betalte annoncer. De organiske opslag vises som udgangspunkt kun til personer der har valgt at følge din virksomhed. For at komme ud til nye potentielle kunder er det derfor en god idé at lave annoncer, hvor du kan ramme din målgruppe.
Kend din målgruppe
Når du skal ramme din målgruppe på LinkedIn, har du forskellige muligheder for at segmentere efter din målgruppe. For at få mest ud af dine annoncer, er det derfor vigtigt at du kender din målgruppe godt.
På LinkedIn kan du blandt andet segmentere efter: branche, medlemskab af grupper, industri, jobtitler, demografi og meget andet. Hvis du kender din målgruppe godt, har du derfor gode muligheder for at ramme dem ved brug af de forskellige segmenter.
Hvis du fx har et nedbrydningsfirme i Nordjylland, som J-Jensen kan du målrette dine annoncer efter forskellige virksomheder inden for byggeri i Nordjylland og på den måde skabe relevant trafik til din hjemmeside.
Account Based Marketing på LinkedIn
En anden mulighed, som du bør overveje på LinkedIn, er Account Based Marketing, hvilket er muligt at gøre via LinkedIns annoncer.
Account Based Marketing handler om at målrette dine annoncer mod bestemt virksomheder eller endda bestemte personer.
Førhen udførte virksomheder Account Based Marketing i praksis ved at ringe rundt til de virksomheder, som de mente kunne være interesseret i dit produkt. I dag kan du effektivisere din proces ved at målrette dine annoncer på LinkedIn mod bestemte virksomheder.
Det er muligt at målrette annoncer mod en bestemt virksomhed, når virksomheden har omkring 20-25 medarbejdere, hvilket gør at det er muligt at målrette de fleste virksomheder.
Når du laver en annonce målrettet til en bestemt virksomhed ha du alle muligheder for at ramme dem på dem med en relevant annonce, som forhåbentlig vil føre til et køb.