Det skal du lægge vægt på med marketingen i et indretningsfirma
Har du et indretningsfirma? Så er dette en god artikel for dig at gennemlæse. Heri vil du nemlig kunne finde nogle gode råd om, hvordan du kører en god marketingsstrategi. Læs med her hvis det er noget, der vækker interesse.
De sociale medier
Det er en god ide at have stor fokus på de sociale medier i disse moderne tider, hvor mange mennesker i stigende grad befinder sig på de sociale medier. Alle under 50 år har med garanti en profil på de allerstørste sociale medier og det er noget, som du skal udnytte.
Det er derudover vigtigt at tænke lidt på, hvilke sociale medier du benytter dig af – og hvordan du har tænkt dig at inkorporere dem i din marketingstrategi. Det er for eksempel ikke de samme steder på nettet, hvor en person i 20’erne og en person i 50’erne hører til. Det er noget du skal overveje alt efter hvilken kundegruppe du går efter.
Dernæst handler det også om at tilpasse sin kommunikationsstil til det sociale medie, som man gerne vil benytte sig. Nogle sociale medier lægger for eksempel mere vægt på de visuelle imens andre har mere fokus på små korte tekstbidder. Det er vigtigt at du passer ind og taler samme ’sprog’ som resten af brugerne på disse medier.
Glem ikke hjemmesiden
Det er vigtigt ikke at lade sig gribe så meget af det sociale media-hype, at man helt glemmer at have fokus på sin hjemmeside. Den skal også promoveres, da det trods alt er dit firmas ansigt ud-ad-til på nettet.
Det er vigtigt at sørge for et godt stykke SEO-arbejde på din hjemmeside, da det er den bærende måde hvorpå du kan lokke flere besøgende til din side. Og hav derudover også fokus på selve designet af din side og at den er nem at navigere for fremmede.
Promover dine fordele
Til sidst er det vigtigt at understrege at det handler om at skille sig lidt ud fra mængden, hvis man gerne vil promovere sit indretningsfirma. Hvorfor er det at dine kunder lige netop skal vælge dig og ikke dine konkurrenter? Det er her det handler om at understrege sine fordele.
Benytter du for eksempel 3d-visualisering sammen med dine kunder? Så er det noget du bør skrive om! Eller går du meget op i at etablere en personlig kontakt med dine kunder og beskriver du dem som din ’familie’? Alt dette er med til at skabe et billede af hvordan dit firma er.