Tiltræk nye kunder ved at gå online
Er du en lille virksomhed, kan du med fordel gå online og skille dig ud fra mængden. Ved at være til stede i onlineverdenen gør du opmærksom på dig selv, og der skabes muligheder for interaktion med dine kunder samt for at nå ud til en meget større målgruppe. Læs med her, hvordan du kan lave profit ved at gå online.
Glem ikke potentielle kunder
Mange små virksomheder anvender traditionelle medier til at lave marketing og reklame. De traditionelle medier er smarte at anvende, hvis du ved, at din målgruppe læser og bruger de traditionelle medier såsom ugeavisen. Dog skærer du også en stor potentiel målgruppe fra, og du mister disse som kunder. Annoncer i ugeaviser er dyre, og er kun tilgængelige i et begrænset tidsrum. En hjemmeside er tilgængelig for alle, uanset tid og rum. Du kommer på den måde ud til en større målgruppe og slipper for at betale høje priser for annoncer. Mange små virksomheder ser sig også tilfredse med de kunder, de nu har, og overser muligheden for vækst. Ved at satse på en større målgruppe, end de allerede eksisterende kunder fra lokalområdet, kan der skabes profit og virksomheden kan vokse.
Få din egen hjemmeside
Digital tilstedeværelse er billigt i længden, da startomkostningerne er få. Du betaler for dit domæne, hvis du selv står for at oprette din hjemmeside, eller du betaler for hosting. Når denne del er betalt, er det eneste, du skal investere tid i, at generere indhold. Hosting er essentielt for dig, der ikke er en haj til at kode hjemmesider og gerne vil have hjælp til det tekniske. Hosting er en måde at få andre til at stå for tekniske, mens du selv blot skal koncentrere dig om indholdet.
Troværdighed og interaktion
At være til stede online giver også tryghed og troværdighed om dig som virksomhed, da potentielle kunder får et større indblik i, hvem du er, og hvad du laver, end markedsføring på de traditionelle medier kan give. At være til stede på flere platforme øger din troværdighed og giver samtidig mulighed for interaktion med eksisterende og potentielle kunder. At interaktionen mellem dig som virksomhed og dine kunder kun er et klik væk, er en stor fordel, i og med at tendensen er, at det hele skal gå lidt hurtigt og være nemt.
Online annoncer
Hvis du har god erfaring med at anvende annoncer i de traditionelle medier, og gerne vil holde lidt fast i det, du kender, kan du også sagtens blive ved med at lave annoncer. Dog kan du med fordel udvide annonce-markedsføringen ved at få dem postet digitalt. På den måde når du ud til en større målgruppe, og din annonce er synlig i længere tid. Du kan på den måde holde fast i det, du kender, samtidig med at du følger med den digitale udvikling, som ikke kan undgås. Flere og flere fravælger nemlig de traditionelle medier og tilvælger i stigende grad den digitale løsning. Ved at være til stede, hvor dine kunder er, skaber du muligheden for at vækste og dermed skabe profit.